Café Gula Huset


Nu blir det ganska off-topic, men det är min blogg så jag gör vad jag vill Ler

Den gamla prästgården har av ett ambitiöst par förvandlats till en liten pärla med god hemlagad mat och dito bakverk. Inte minst dagensmenyn imponerar, allt är tillagat på plats och ställe i Brålanda. Inget uppvärmt fabrikstillverkat käk från Källby inte.

För många är nog detta ett typisk sommarställe, men jag tycker nog att det med sin charmiga inredning och gemyt passar väl så bra att värma upp en frusen vinterdag.

Lätt att hitta är det också. Kommer ni söderifrån på E45 är det cirka 700 meter efter en stor och välkänd kedjas vägkrog, fast på höger sida.

Det bästa sparar jag till sist. Gula Huset är en pärla även när det gäller levande musik och tillräckligt med country för att vara intressant för den här bloggen. Utbudet imponerar, men när populära artister är på besök gäller det att vara tidig med biljetterna.