Archive for september 5th, 2017

september 5, 2017

En dold skatt


Andreas Johansson, som går under artistnamnet Don Redmon bör uppmärksammas. Främst för att han är en av få svenska artister som fattar vad country går ut på, men också för att han med varsam hand har countryfierat och tolkat flera älskade psalmer.

Känner ni iden den här? Det är min favorit.

Etiketter: , ,
september 5, 2017

Jag lever


Livet har varit sådant att jag inte tillfullo har orkat att blogga, men det betyder inte att intresset för musiken har svalnat. Följ mig gärna på Twitter, där händer det något varje dag. Twitter passar mig bra som ett verktyg för att sprida mina splittrade tankar.

Något som jag med glädje åt den senaste tiden är att plocka fram slumpvis utvalda plattor ur de bruna pappkartonger som de förvaras i. Plattor som i en del fall är så gamla att jag glömt att de existerade. Faran med detta är att jag lätt förfaller åt att konstatera att det var bättre förr, på åttio- och nittiotalen. Donna Ulisse njuter jag fortfarande av som en fin bluegrassångerka, men var tog Marsha Thornton vägen? Mark Chessnut spelar på barer och verkar ha ett rätt bra liv. Se där, en del gamla favoriter är fortfarande aktiva men på ett annat sätt.

Glöm inte att bilen är ett utmärkt lyssningsrum om ni inte tror att ni har tid hemma.

