Mitt liv i fem låtar


Nummer ett är med det framlidna geniet George Jones och det är titeln som är viktig, I’m A Survivor, och jag tänker på att jag har överlevt en allvarlig sjukdom utan att förstå hur eller varför. Jag får lita på att på att vår Herre talar om det medan jag är kvar på jorden.

Nästa låt tillägnar jag Arbetsförmedlingen och deras idéer om om att gratisarbete för någon oseriös företagare eller myndighet är min väg tillbaks till arbetslivet.

Ibland blir jag alldeles tokig av att sitta hemma utan att ha någon bestämd uppgift i tillvaron.

Men det blir aldrig några längre utflykter eftersom det hemma finns någon som älskar mig precis som jag är.

Det finns det en till som gör, men det tar förhoppningsvis trettio år till eller så innan jag får träffa Honom.

Etiketter: , ,
