Året var 2016…


… och jag ska försöka ta ut mina tre favoritalbum för året. Det går bara inte. Inte när mitt år har varit som det varit och två av mina favoriter inte ens finns att lyssna på den här vägen. Ja, jag kunde förstås lyssna på mina hårdkopior. Och sen har vi det som skulle ha platsat, men som blev uppskjutet på framtiden.

Låter det som jag har ångest inför uppgiften? Inte då; ångest hade jag när jag var övertygad om att jag skulle dö av ett trasslande hjärta och ingen lyssnade på mig. Ångest för att inte får mer tid tillsammans med min kärlek här på jorden, ångest över alla upplevelser jag skulle missa.

Jag gladdes i stället över återtåget för den country som benämns nytraditionell, åt svenska artisters kreativitet, åt att kvinnorna i Nashville stod för det som var nytt och intressant.

Jag har nästan tänkt färdigt, men jag meddelar inte resultatet förrän nyårsafton.

Etiketter: , ,
