Nitty Gritty Dirt Band “Will The Circle Be Unbroken, vol 2”


Vet ínte om det är mitt liv som det har sett ut det senaste halvåret som har påverkat mig, men jag har återigen fått en sån lust att presentera ett av de album som har påverkat mig allra mest.

Nitty Gritty Dirt Band var ett av de band som en kompis i början av åttiotalet tvångsmatade mig med för att styra in mig på rätt musik. Resultatet blev det rakt motsatta.

Slutet av åttiotalet kom och med det volym två av den här serien, och nu klickade det. Vilket fantastiskt projektalbum, och så före sin tid. Ungefär som det som CMA försökt att koncentrera till drygt fyra minuter på “Forever Country”; en imponerande gästlista, bra låtar och framför allt en kärleksförklaring till genren vilka uttryck den än må ta.

Etiketter: ,
