Bianca De Leon “Love, Guns & Money”


Återigen ett fynd i en av dessa högar som belamrar mitt vardagsrum. Ett fynd av den kaliber att övriga fredagsaktiviteter som städning och matlagning får vänta. Jag kan inte lämna min position i bästa soffan och min bättre hälft må ursäkta mig.

Detta verk är inspelat live i studio, med endast ett fåtal pålägg i efterhand. Tempot var högt, elva låtar på åtta timmar. Lägstanivån kanske ligger lite lägre om man lyssnar riktigt noga, men å andra sidan är högstanivån (ganska många låtar) magisk.

Texanska singer/songwriters kan konsten att berätta om livet som det är, även när det smärtar, vilket det utan tvekan gör ibland. Men musiken är en helande kraft i Biancas liv.

Country, absolut. Och riktigt bra av just den här typen som gör sig bäst när man vill lyssna och inte bara höra.

Etiketter: ,
