Maren Morris “Hero”


Det hade varit lätt att slänga ihop tre rader av  plattityder och glömma “Hero”. Men det hade inte varit rättvist mot Maren eller ärligt mot mig själv.

Ty lika mycket som jag har gnällt över bristen på intelligensen när det gäller countrypop på svärdsidan, lika glad är jag när jag får lyssna till Maren Morris sätt att hantera melodier och lyrik. Fast borde jag ha väntat mig något annat av en kvinna som har bidragit till soundtracket till min favoritserie på TV?

På gott och ont är detta ett album som är typiskt för Nashville av idag – kommersiellt men också oerhört välgjort. My Church är det bästa spåret och borde räcka till en flört med de mest konservativa lyssnarna, och får mig att längta efter att göra en resa over there, lyssna på radio och kolla återväxten live.

Etiketter: ,
