I stället för


I stället för, ja vad då?

I stället för i första hand Melodifestivalen som väl aldrig riktigt varit min musik. I synnerhet inte sen den stora finalen började föregås av en tillsynes oändlig rad av uttagningar och andra chanser. Livet är inte rättvist – kom över det.

I stället även för levande countrymusik bokstavligt talat runt hörnet. Främst för att vare sig jag själv eller fästmön var helt OK efter våra sega infektioner i övre luftvägarna, men också för hur konserten ifråga marknadsfördes. Det luktade överdriven retro lång väg, det vill gärna bli så när en i och för sig mycket kompetent artist med rötterna i femtiotalet ska framträda på ett litet lokalt hak. Jag har varit på en konsert för mycket som har blivit till ett väckelsemöte med udden riktad mot det mesta i countryväg utgivet efter 1970, typ.

Sålunda ägnade jag mig att gräva i min vinylsamling och lät Ricky Van Shelton, Desert Rose Band, Herb Pedersen och några av de mest countrydoftande alstren av Poco göra oss sällskap. Bara en cowboyhatt, inga snusnäsdukar, men väldigt mycket bra traditionell countrymusik.

Etiketter:
