En om dagen i sju dagar: Brad Paisley “Wrapped Around ”


En amerikansk onlinekompis tipsade mig om honom när jag mer eller mindre hade gett upp angående återväxten bland manliga countryartister. Lyssnade på den första plattan och tyckte den var helt OK.
Sen var det dags för nashvilleresa #2 och det ena ledde till det andra. Via kontakter hamnade jag backstage på The Grand Ole Opry just den kvällen som Brad fick reda på att han blivit invald. Fick lite senare en pratstund på cirkus en minut med honom och blev imponerad av hans integritet och ödmjukhet. Och nej, jag var inte på plats när han gjorde "The Old Rugged Cross", men jag hörde den på radio.
I sina bästa stunder hör Brad till genrens bästa historieberättare och han har aldrig hymlat med sin kristna tro. Men han är också en humorist, i en värld av alltför allvarstyngda låtskrivare. Därför väljer jag att spela ett av hans humoristiska alster.

Etiketter: ,
