En om dagen i sju dagar: Patty Loveless “Please Help Me I’m Falling”


Dag tre av musikutmaningen, och nu börjar det bli svårt. inte så att det var svårt att bestämma vilken artist som jag skulle ha med men däremot låten-
Patty L Ramey, känd som Patty Loveless har varit med mig sedan 90-talet, då vännen Inger Nordström tipsade mig om henne, sen var jag fast. I mina öron har växt från att vara en av de bästa samtida till att bli en av de bästa någonsin inom countrygenren. Ge henne en ny låt, eller en halvsliten cover och hon gör dem till något eget. Och sen har vi de egna låtarna.
Till slut fastnade jag för hennes version av "Please Help Me I’m Falling", från början en hit för Hank Locklin, och sedemera inspelad i otaliga versioner. För Pattys del ett strålande bevis för att hon håller traditionerna högt. Fast egentligen borde jag väl visat att hon gör mainstream country med den äran, eller vilken fin bluegrassångerska hon är.

Etiketter: ,
