En om dagen i sju dagar: Dwight Yoakam “Guitars, Cadillacs, etc”


I Trollhättan fanns det en farbror som heter K-G Nyström och han hade en bra skivaffär. Dit åkte jag och en av mina kompisar ofta och mer än en artist av de jag kommer att presentera här inhandlades i sagda affär. En lördag lös det i ögonen på honom, han sa att han hade hittat något för mig. En ny countryartist, och då var jag ännu inte riktigt inne på country.
Men jag blev fast och Dwight Yoakam har sedan dess hört till de artister som jag alltid har återvänt till, och en väg till andra storheter västerut som Merle Haggard och Buck Owens.
2014 fick jag en tidig födelsedagspresent av Catrin Svensson och fick nästan trettio år senare se honom live på Trädgårdsföreningen. Varmt på gränsen till hälsovådligt, men en upplevelse för livet

Etiketter: ,
