All Day Sucker “Denim Days”


Ibland går Fantomen omkring på gatorna klädd som en vanlig man, och ibland lyssnar skribenten på “vanlig” musik utan en tanke på att analysera och kritisera. Ibland händer det också att han hittar en platta som har ramlat ner från skrivbordet i en hög med blandade bra-att-ha-grejor.

All Day Sucker påminner mig om tonåren när mitt musikintresse formades, fast innan country blivit min musik, och vilken lockande titel sen…

Dåtida husgudar som 10cc och Stiff Little Fingers flimrar förbi, när jag försöker hitta liknelser. Fast omplanterat i den amerikanska myllan under överseende av Sid Griffin och med en hälsosam dos av västkustens mjuka lekfullhet.

En platta som jag blir nostalgisk av och lyssnar på väldigt mycket.

I morgon är allt som vanligt igen.

Etiketter: ,
