Carrie Underwood “Storyteller”


Det här blir inte lätt och det tog några veckor av lyssnande innan jag är beredd att avge mitt omdöme.

Carrie sjunger bättre än tidigare, och som titeln antyder så är hon en bra tolkare av andras låtar; sån’t gillar jag. Liksom att produktionen har anpassats väl låt efter låt.

Sen var det detta som är den stora frågan för många: Är det country? Har det egentligen någon betydelse, och ska vi sitta i Sverige och säga ja eller nej, när vi inte har hela bakgrunden.

För min del är det country, om än långt ut på kanten mot pop och bland det bästa i det segmentet. Musik som kanske inte hamnar i CD-spelaren varje dag, men som jag gärna hör på radion hur mycket som helst i en välbalanserad blandning.

Gäller i synnerhet Church Bells, Smoke Break och Relapse.

Etiketter: ,
