CMA Awards Show 2015–lite tankar


Med betoningen på lite alltså.

Country är en levande musikform och den är i utveckling hela tiden. Därför kan det förekomma både sådant man gillar och inte på en gala av den här typen.

För min del betydde det att det var väldigt mycket bra och välgjord musik här, även om mycket tänjde rejält på gränserna på vad jag kallar country, och mycket musik som lät ungefär likadan. Så är det även inom andra genrer – man följer gärna ett vinnande koncept.

Eftersom mitt lyssnande under året inte har gett utrymme för att hålla koll på allt nytt tänker jag inte heller kommentera pristagarna, utan bara det som syntes rutan.

Riktigt bra och i min tradition var kvällens värdpar, Zac Brown, Kenny Chesney, Dierks Bentley och Miranda Lambert. Bra artister som lever i nuet.

Bra, fast lite ute i kanterna var Eric Church, Sam Hunt, Chris Stapleton och Randy Houser. Bra på sin grej och får gärna höras mycket, bara de inte blir de enda som definierar genren.

Hopp om framtiden hittade jag också en del, och som så många gånger förr bland de kvinnliga artisterna. Kacey Musgrave har jag redan börjat lyssna in mig på, samtidigt som Maddie & Tae och i viss mån Kelsea Ballerini lovar mera och ska kollas upp.

Etiketter:

One Comment to “CMA Awards Show 2015–lite tankar”

  1. Hej Jonas, Goda tankar, tack för dem🙂 Kriztina

    Date: Mon, 16 Nov 2015 21:11:27 +0000 To: kz_guitar@hotmail.com

