CMA Awards Show 2015


Jag vet vilka som har fått priser och jag har ett hyfsat hum om vilka som uppträdde. Men jag tänker inte kommentera och berömma eller slå ner på något innan jag har sett hela showen, vilket kommer att ta en dag eller två.

Med hela menar jag verkligen hela och inte den sönderklippta europaanpassade variant som brukar visas några månader i efterhand och med felaktig benämning, den är inte och har aldrig varit en countrygala, utan en gala med syftet att dela ut priser.

Processen att välja ut pristagarna är en långdragen process som jag själv deltog i under mina år som medlem i CMA.

Etiketter: ,

One Comment to “CMA Awards Show 2015”

  1. ”En gala med syftet att dela ut priser”, jag gillar den beskrivningen. Boendes i staden ifråga hade jag förmånen att se galan live. Tänker inte avsljöja något för den som ev. vill titta på den själv, men för de som är nyfikna på vilka som underhöll med den äran finns en lista på http://www.cmaworld.com/cma-awards/performers-presenters/
    Jag ser fram emot att läsa dina kommentarer efter du sett den!

