Kevin Sekhani “Day Ain’t Done”


Det är tisdag kväll och jag känner mig uttråkad i betydelsen att jag vill ha omväxling; omväxling som att jag vill bli överraskad, road och oroad på en och samma gång. När det känns på det viset är det bäst att dyka ned i skämshögen med olyssnad musik, leta efter ett spännande omslag och se vad det har att bjuda på.

På det viset hittar jag Kevin Sekhani som jag några minuter senare får lära mig är en veteran från Austins livaktiga musikscen med en synnerligen bred palett av musik.

I det här fallet en väldigt välgjord blandning av country och zydeco och jag är förlorad – igen. I normalfallet ska jag väl komma med några djupsinniga kommentarer om lyriken – och visst har den mer än en poäng – men just i kväll är det melodierna och instrumentering som fångar mig och för mig till en skum och rökig lokal någonstans i gränstrakterna mellan Texas och Lousiana.

I normalfallet borde jag också ha ägnat mig åt en stunds namedropping; men nej, Kevin står stadigt på egna ben.

För att utrycka det med en mening. Kevin Sekhani är den sortens artist som får mig att längta efter en upptäcktsfärd till USA i jakt på musikens själ vid sidan om de kända vägarna.

Etiketter:
