Kikki Danielsson “Postcard From A Painted Lady”


Allt jag skrev om singeln gäller och lite till:

Jag kan inte påstå att jag var säker på det, men jag hoppades att Kikki till slut skulle göra detta album. Ett helgjutet modernt countryalbum, med respekt för det som varit, fina melodier och texter som berör. Det bästa svenska countryalbumet på många år, och dessutom ett står sig bra i konkurrensen med de amerikanska.

Har Kikki “kommit ut” musikaliskt – nej, det är lätt att glömma att hon hade en countrykarriär på gång efter “Midnight Sunshine”. Men livet kom emellan, det liv som vi ibland har fått läsa om i sensationspressen och en karriär som tog henne till dansbands- och schlagervärlden.

Ett liv som jag hoppas på att hon är beredd att berätta om ur sitt perspektiv, om och om igen.

Och om ni inte har fattat det än, så är detta material till en grammis eller något ännu finare.

Etiketter:
