Singlar och lite annat


Kikki Danielsson “Not About Me Anymore”

Kikki sjunger om livet utanför rampljuset, det är country som country låter idag och det berör på ett helt annat sätt än vad hon har gjort tidigare. En låt som hade passat George Jones om han inte hade flyttat hem, men så har hon också jagat demoner, vunnit och förlorat, älskat och hatat.

Jag ser fram emot det kommande albumet.

Carrie Underwood “Smoke Break”

Så mycket mer country än så här kan det inte bli. Vem känner inte igen sig; vem har inte mitt vardagens stress med allt som måste göras samtidigt önskat sig en paus för att komma igen.

Även här ser jag fram emot ett helt album.

 

Sen är jag också väldigt glad för att en av min äldsta vänner inom musikens värld har fått inspiration att starta ett nytt band. Det är en professionell musiker som kommer att prova något nytt. Det kommer att bli bra och är väldigt glad – världen behöver fler musiker som låter hjärtat tala-

Etiketter: ,
