Jack Tempchin “Learning To Dance”


Jack Tempchin har inte gjort det lätt för mig. Först kommer det en EP som lovar mer och sen när fullängdaren kommer så visar det sig att bara en låt är gemensam med denna.

Börja med att läsa om EP:n här. Det var inte så länge sen och det gäller fortfarande!

Sen har jag tänkt lite till. Jack Tempchin är ingen lätt artist och låtskrivare. Han är nog till och med en av de tyngsta jag känner till och lyssnar till med behållning. Det går kanske att stänga av hjärtat och hjärnan och bara lyssna på melodierna , men så fungerar inte jag.

Ibland stöter jag på musik som jag med förnuftet förstår är bra, samtidigt som den rätta känslan inte vill infinna sig. Med “Learning To Dance” var det precis tvärt om. Jag försökte gå ifrån för att göra än det ena än det andra utan att det gick. Vilket bevisar att musik behövs i en stressfylld värld.

Etiketter:
