Annie Keating “Make Believing”


Nu har jag slagit mitt eget rekord i att dröja med en recension/kommentar, men det var fullkomligt oavsiktligt och den här plattan låg i botten av en av de dammiga högar som mitt liv består av. Den var värd att vänta på.

Ni som har följt mig en bit på vägen vet vad jag tycker om frasen singer/songwriter som genrebestämning. Många vill nog mota in Annie i den fållan, men för mig är hon country med stort C, även om hennes arena inte är Texas, Tennessee, eller någon av de bortglömda staterna i mellanvästern; hennes arena är Brooklyn i största allmänhet och ganska mycket Coney Island.

Och hur kan jag påstå att hon är country? Tja, hon har förmågan att göra “common sense out of none sense”, hon glömmer inte att låta musiken svänga ibland och hon hämtar instrumentering och arrangemang från countrymusiken.

Etiketter: ,
