Så talte Rolf Jonsson


Saxat från “Countrychatten” på Facebook och jag håller med till minst 99%:

Reflektion!
I senaste nummret av SCC-nytt (bra blaska) annonseras som brukligt inför sommarens country?festivaler, varierat utbud minst sagt.
En festival har Lasse Stefanz, Robert Wells och Hep Stars som headlines, en annan skyltar upp med Svante Grundberg DJ, Linda Gail Lewis, en tredje lockar med rockabillyband och nåt enstaka countryband,
Och på en festival har man Flatfoot och dessutom lyckats sparkat liv i Mats Rådberg… men den festivalen har iaf valt tillägget country & blues festival.
Lite mycket av "utanförskapsartister" kan jag tycka, undantaget är väl den nya Lunedet festivalen, där verkar arrangören lagt pengen och energin på att skapa ett rent countryevenemang,,,
…men de är ju som sagt nya, hoppas de håller rätt kurs i framtiden.

Detta påstående förorsakade en bra diskussion med många och starka åsikter. Om jag själv får fatta mig kort, så tycker jag att det är onödigt och dumt att ha dragplåster som ligger helt vid sidan om, oavsett popularitet. Gör man det har man redan förlorat. Country är i sig en så bred genre att det inte ska behövas. Lite tolerans och förståelse “inom familjen” så kommer det att funka.

Etiketter: ,
