John Cee Stannard & Blue Horizon


Efter att ha varit euforisk över mina tekniska framsteg landade jag i verkligheten och kände behov av att ägna mig åt en stunds kravlöst lyssnande på musik som inte utmanade mina tekniska sinnen, utan som bara innehöll en massa visdom och värme. Typ det mesta sentida av Haggard och Nelson.

Titeln “Bus Depot Blues” hade en stark lockelse på mig – en stor del av min tid ägnas på resande fot för att serva män och kvinnor som leker med snabba bilar, fast själv reser jag gärna kollektivt.

Försöker man definiera “Bus Depot Blues” utifrån geografiska begrepp är det lätt att gå vilse. Västkusten, Memphis, New Orleans, detta är äkta deltablues. Temsens delta vill säga– John Cee Stannard har varit och är en vital del av den engelska rotmusikscenen i mer än femtio år.

Innehållsmässigt är detta album laddat med glad blues, ett gott hantverk av en lycklig man en bit inne på andra halvan som har mycket att berätta och gärna gör det.

Etiketter: ,
