Nashville säsong 3


Eftersom jag har alternativa sätt att se denna utmärkta serie och inte vill förstöra för de som har några avsnitt kvar att se nöjer jag mig med att konstatera att detta är den bästa säsongen hittills och att jag längtar till hösten och säsong fyra. Jag räknade till fyra cliffhangers, minst, och väldigt känslosamma och dramatiska.

På plussidan listar jag förmågan att hantera svåra ämnen som sällan skildras i dokumentärer, än mindre i underhållningsserier. Denna förmåga lyfts ytterligare en nivå, dubbelt upp, under det sista avsnittet.

Negativt, kanske att alla miljöskildringar inte är så genuina – inte messas det och pratas i lur på The Bluebird Café – och en del dialekter stämmer inte alls. Annars är det mesta åtminstone OK, det är ju en dramaserie och inte en dokumentär.

Etiketter: ,
