Brad Absher & Swamp Royale “Lucky Dog”


Jag tog en trip lite längre söderut än vad jag brukar i jakten på ny musik och inspiration. Av misstag trodde jag att Brad Abshere är var släkt till cajunlegenden Nathan Abshire –men hade det egentligen någon betydelse?

Cajun var vad trodde att jag skulle få höra, av en artist som för det mesta betecknas som blues. I mina öron lät det som 45/45 blues och soul, med den återstående delen hyfsat jämt fördelat mellan country och swamp pop – men hade det egentligen någon betydelse?

Jämn var också fördelningen mellan egna låtar och covers, av vilka flera var standardlåtar som spelats in fler gånger än man orkar räkna – men har det egentligen någon betydelse?

Nej, det har ingen betydelse. Inte om man öppnar sitt hjärta och tar emot musiken som en gåva från en man som känner sig lika hemtam i Houston som i New Orleans och längs hela kusten längs den Mexikanska Golfen.

Etiketter:
