Räddaren i nöden


prod_1

Jag är tvungen att inse det – min tjugofemåriga förstärkare måste pysslas om för att låta njutbart. Dessbättre fanns räddningen på nära hål, i Vargön, hos en fantast som kan laga det mesta som är analogt. Är reparation inte möjlig kommer han att fixa ett bra och billigt försteg så att jag kan använda det alltjämt välljudande slutsteget.

Bilden föreställer en XTZ A-800 och en sådan förstärkare fick jag med mig hem som lån. Stor som en bärbar DVD-spelare levererar den tillräckligt med effekt och tack vare avsaknaden av tonkontroller låter det mesta väldigt bra, rentav sensationellt med tanke på priset 1500 kronor.

Att ha en bra utrustning för att lyssna är inte snobbism, det är att bekämpa plågsamma ljudförsök. Och är man smart är det inte dyrare än att handla av radiohandlaren eller någon av de stora kedjorna.

Etiketter: ,
