Turn your radio on …


IMG_0340

För en del år sedan hoppade jag i tur och ordning på två webradioprojekt. Det var roligt nästan hela tiden, fast allting har sin tid; stundom blev det ganska bundet, folk skällde som bandhundar för att jag styrde innehållet i min riktning, samtidigt som andra var nöjda, min tidigare så välordnade skivsamling försattes i ett kaos och det var nästan så att jag tvivlade på att musik var min grej.

Projekt #2 var bättre, bra verktyg för sändningarna och likaså att hålla kontakten med lyssnarna. Ändå blev det också för mycket till slut. Felet jag gjorde var att jag inte vågade ta en andningspaus och låta stressnivåerna sjunka till en normal nivå, men jag vågade inte tacka nej beroende på att jag var rädd att bli lämnad utanför.

Jag skulle kunna säga så här: Hade jag vetat hur det skulle sluta med projekt två hade jag nog tackat nej, eller bett att få vänta ett tag.Ändå ångrar jag inte att jag hoppade på tåget, jag fick en del branschkontakter och permanentade vänskapen med några av de finaste människor som jag aldrig träffat.

Etiketter:
