Det livsfarliga C-ordet


En ung och begåvad grupp framträdde för inte så länge sen i en kyrka inte så lång från där jag bor. Sagda grupp har rönt stor respekt vida kretsar. Jag kallar dem gärna för country, nu betecknades de som “americana”. Ett brett och svårdefinierat begrepp som inkluderar det mesta som kallas för country.

Jag håller i alla lägen på att musiken i sig är det viktigaste, men tycker att det är synd att ordet country har kommit att förknippas med så mycket trams att seriösa artister och arrangörer inte längre kan använda det. De har helt enkelt för mycket att förlora. I kronor och ören likväl som prestige.

Nej, det är upp till oss som lyssnar, tycker och tänker att göra vårt bästa. Kritisera när det är befogat, och berömma ibland.

Etiketter: ,

One Comment to “Det livsfarliga C-ordet”

  1. Jonas. Jag provade att maila dig men fick ett felmeddelande från World Press. Har du en vanlig mail jag kan använda mig av istället
    . Berätta. Ulf/Masken (ulf.masken@telia.com)

