Brad Paisley i Lisebergshallen den 23/3


IMAG0305

Jag är bedövad i samtliga kroppsdelar utom den som jag vanligtvis sitter på, och konstaterar samtidigt att jag i går vad med om en av mina häftigaste konsertupplevelser någonsin. Politiskt korrekt – kanske inte, men väldigt sant.

En konsert med Brad Paisley låter sig inte beskrivas i termer som låtlistor. Jag nöjer mig med att konstatera att jag fick vad jag förväntade mig och mer därtill av en sjutusan till scenshow, bra låtar, överjordiskt gitarrspel, samt en rejäl dos av humor och värme. Det märktes att Brad och göteborgspubliken börjar känna varandra.

Att ha med This Is Country Music i det inledande blocket av låtar var ett bra val. Det satte nivån, förklarade den kulturella bakgrunden till genren, samt fastslog att detta är country även om det inte alltid låter som förr. Ett annat minnesvärt moment var det finstämt akustiska block som gick hem lika väl som det högljudda och spektakulära i konserten.

Sammanfattningsvis, en färgsprakande uppvisning det bästa av amerikansk populärkultur.

Ett plus i kanten också till uppvärmaren Chris Young, som med sin behagliga baryton visade att han är en av de bästa inom den västkustinfluerade radiovänliga countryn.

Etiketter: ,

2 kommentarer to “Brad Paisley i Lisebergshallen den 23/3”

  1. Ledsen jag missade detta. Såg du någon ur den svenska ”traditionellacountrymaffian” där ?🙂

