Thank God I’m a country boy


Av olika anledningar väljer att återvända till ett av mina favoritämnen – varför blev och är det country för mig?

För mig är det musiken som är viktigast, countrymusikens förmåga att säga väldigt mycket med få ord. Något som genomsyrar hela genren, även de av många bespottade modernare varianterna.

De yttre attributen lämnar jag åt andra, jag ser fånig ut i broderad skjorta och en hatt av märket Resistol är alldeles för dyr.

I övrigt så delar jag de kristna värderingarna med en majoritet av mina favoritartister, jag tycker alldeles för mycket om mat från södra USA och det finns många människor i Nashville och annorstädes som jag ser som mina vänner, även om det var drygt tio år sedan jag vär där.

Musik är bäst live, och samtidigt som jag gläds åt de mängder av fina amerikanska artister som gästar oss smärtar det mig att mitt liv som det ser ut nu och strikt ekonomiska skäl inte tillåter några konsertbesök. Men grattis till er andra.

Etiketter: ,
