Doug Seegers var huvudpersonen


… och då blev det bra, rentav bästa avsnittet i serien.

–  Det här är min belöning från Gud för att jag fått ordning på mitt liv. Han visar mig vad jag faktiskt kan göra med mitt liv. Hela den här resan från inspelningen av låten med Jill och Magnus till alla reaktioner nu har varit ”mind-blowing”.

Doug vet vem han ska tacka. Vår herre som med Jill Jonson och Magnus Carlsson som redskap fick en chans att rycka sig upp ur misären. Det pratas om en sverigeturné, gärna för mig om han får anständigt betalt.

Låten är grymt bra countryblues som Hank Sr hade varit stolt över. Dessutom inspelad på ett sätt som gör låten rättvisa – alla på en gång utan tillkrånglade arrangemang.

Jag sänder också en tacksam tanke i vertikal riktning för att en utstött låtskrivare fick chansen. På sätt och vis en upprättelse för de som inte fick det, inklusive några kära vänner som inte fick det.

Etiketter: ,
