Jag såg programmet, nu …


 

Om syftet med programmet var att bibehålla intrycket att Jill Johnson är sveriges bästa och rentav enda countryartist så har det nog lyckats väl.

Ovanstående förklarar också tilltaget att vid produktionen inte låta en enda svensk artist med en levande relation till countrymusiken delta i programmen.

Jag kommer att följa serien, eftersom jag inte kan ha en åsikt om något jag inte sett, men efter att ha sett det första avsnittet är jag störd av de onödiga försöken att koppla ihop countrymusiken med KKK. Som om det inte är svårt nog att försvara sig mot fördomar redan som det är.

Snyggt foto från fängslande miljöer, som gjorde att jag drabbads av hemlängtan, och att de hade lyckats hitta Robert K Oerman var min behållning av det här avsnittet.

Etiketter: ,
