Country Cooking–Chilisäsongen 2014


Nu börjar det frysa på och det är dags för mig och min käresta att njuta av lite käk som går i linje med mina musikaliska preferenser. I år det “less is more som gäller” och jag har gett mig den på att skapa ett nytt recept.

Sålunda började jag fredag kväll med att låta en försvarlig mängd pintobönor koka mjuka i min CrockPot. Lördag morgon förpassades dessa till ett annat kärl samtidigt som jag brynte tärnat högrev tillsammans med en blandning av majsmjöl, chili, spiskummin, koriander, svartpeppar och lite annat hemligt …

Hela härligheten returnerades till nämnda gryta och fick stå till sig på låg värme i dryga tio timmar.

Resultatet blev en delikatess som saknar likheter med den cayennekryddade blandning av köttfärs och vita bönor i tomatsås som vi sextiotalister tvingades laga på hemköpslektionerna.

Etiketter:
