Lite om Randy Travis


Randy Travis var med från första början när jag utan påverkan utifrån skapade min egen bild av vad som är bra countrymusik. Att han nu ligger svårt sjuk, bara någon månad efter att George Jones lämnade jordelivet tjänar som en nyttig påminnelse om att vi inte får behålla någon för evigt.

Jag är säker på att han hamnar på rätt ställe när det är dags att göra den längsta resan, men käre Jesus låt honom stanna ett tag till.

Etiketter: ,

3 kommentarer to “Lite om Randy Travis”

  1. Jones died on April 26, 2013, aged 81, from hypoxic respiratory failure at the Vanderbilt University Medical Center in Nashville, Tennessee!

  2. Verkligen en tråkig nyhet. Kan nog för min del säga att det var Randy som på slutet av 80-talet fick mej att som 18-19 åring börja gilla countrymusik. Tycker han är suverän med sin stämma och klassiska country.

  3. På tal om George Jones skulle jag vilja tipsa om en i mitt tycke fin låt där Georgette Jones sjunger tillsammans med pappa George. Den heter ”You And Me And Time” Texten innehåller nog en hel del sanning. Det var nog kanske inte helt lätt att växa upp som barn till legenderna Tammy Wynette och George Jones. Sök på youtube.

