Nashville


 

I dramaserien Nashville följder vi den prisbelönta countrystjärnan Rayna James (Connie Britton), som har dominerat hitlistorna i åratal. Nu kämpar hon med sjunkande popularitet, halvtomma spelningar och dalande skivförsäljning. Rayners chef försöker att rädda sin klients karriär genom att bjuda med sig den sexiga och lovande, men oärliga och manipulerande, artisten Juliette Barnes (Hayden Panettiere) på nästa turné. Den falnande stjärnan Rayna är mycket motvillig till detta eftersom hon avskyr Juliettes tuggummipop, och häftig rivalitet uppstår snart mellan de två divorna.

Av familjeskäl var tv:n avstängd i måndags, så jag hann inte med att se första avsnittet förrän idag på morgonen. Jag känner igen miljöerna, jag har träffat personer som de i serien, och jag älskar soundtracket (det brukar bli bra när T-Bone Burnett är inblandad). Intressant är också sidhistorien om den lilla rara singer/songwritern som försöker ta sig in i branschen via Bluebird Café.

Jag kommer att följa den här serien med stort intresse och vill ni komma ikapp går ni hit.

Etiketter: ,

One Comment to “Nashville”

  1. Howdy Y´All, det är en bra serie som började i USA i höstas… ger en bra beskrivning om skivbranschen och hur artister och musiker kan vara. Främst gillar jag miljöbeskrivningen… som i första avsnittet när stjärnan och musikern står på gångbron över Cumberlandfloden och funderar på livet… där har man gått ett par gånger och fått höra på oljud från LP Field då det är s k CMA Fan Fest. Blie intressant att följa utvecklingen i serien… Bra start i alla fall.

