Scandinavian Country Music Festival för sista gången?


 

Av allt att döma har countryfestivalen i Furuviksparken ägt rum för sista gången. Jag hoppas innerligen att arrangörerna av denna festival kan dra sig tillbaks och minnas att det som varit utan att drabbas av konkurs.

Sen kommer föjdfrågorna. Beror det på: 1) Ett vikande intresse för countrymusik, eller 2) Att festivalformatet inte längre lockar? Jag har behandlat frågan förut och jag gör det igen.

Eftersom utbudet av levande countrymusik aldrig har varit större dristar jag mig att påstå att det är det senare. Och det är inte bara den ena sidans fel. Samtidigt som arrangörerna borde se åt en växande andel lyssnare som åker på festival enbart för musiken, är det nog dags att publiken vänjer sig vid att kvalitet kostar. Jämför gärna med Sweden Rock.

Etiketter:
