Börja om från början


November började bra –sen fastnade jag i ändlösa stridigheter med försäkringsbolag och annat löst folk. Inte ens ett knippe fina musikupplevelser var tillräckligt för att jag skulle bli inspirerad att skriva. Men världen finns kvar och livet har återvänt.

Lite musikaliskt uppåttjack hjälper också och är helt ofarligt:

Men levande musik är ändå bäst och under min tystnad han jag se och höra vännerna Inger och Håkan (ni vet nog vilka de är) lyckas med något väldigt svårt: Att charma den lokala publiken. Det gick galant och de avskalade arrangemangen visade att deras låtar har en större potential än vad jag har anat. Vakna, någon!

Nästa dag var det dags att fara till Vara. Järnhandlaren, skivbolagsägaren, med mera, Jerker Emanuelsson hade sett till att ta dit en av mina favoriter från förr om åren: Bob Woodruff. En tyvärr underskattad,bortglömd och av missbruk märkt sångare och låtskrivare.
Dessbättre visade det sig att han hade skakat av sig sina demoner och han lät riktigt bra. Gamla låtar blandades med nya, varav flera från en av nämnde Emanuelsson utgiven platta. Härligt att se att det finns en väg tillbaks från bortglömdhet och förnedring!

IMG_0160

Men för andra gången i år for jag hem med förvissningen om att det var andraakten, i detta fall tillika kompbandet, Shurman som var kvällens stora behållning. Så inbjudande vuxenrock ympad med country har jag inte hört på åratal. 70-talets storheter som Creedence, CSNY, Gram Parsons med flera är självklara jämförelser. Och svenska Little Green.
Lyssna:

Sådärja, nyfikenheten på musik är tillbaks och snart är min produktion uppe i normala volymer igen!

Etiketter: ,
