Sommar, sommar, sommar


I dag var det Klara och Johanna Söderberg, eller med andra ord First Aid Kit som var sommarpratare. Sällan har jag blivit så glad av ett sommarprogram. Enkla, rara töser som  hade mycket att berätta. Och ett alldeles förträffligt musikval. För ska jag vara ärlig så hade jag aldrig räknat med att få höra Gram Parsons, Emmylou Harris, Louvin Brothers, Carter Family, med flera i samma sommarprogram.

För mig är det fullkomligt egalt vad de kallar sin musik. De har rört vid min själ med sin musik och klokskap och det finns mycket få svenska artister som jag hellre lyssnar på.

Klicka på bilden för att lyssna på programmet.

Etiketter: ,

2 kommentarer to “Sommar, sommar, sommar”

  1. underhållande och inte, låter som de läser direkt innantill och pratar för fort.

  2. Det var ett mycket trevligt program, tack för tipset!

