Carlene Carter ”Live at Dalhalla”


Carlene Carter

Jag har nästan aldrig kommenterat något så lång efter att det släpptes och det lär dröja innan jag gör det igen. När fästmön C kom dragandes med en DVD för fem spänn kunde jag inte låta bli. Jag var inte där när det hände 2007 och jag köpte inte heller DVD:n när den kom, men nu fick jag vara med.

Carlene Carter har aldrig varit den världsstjärna som många av hennes fans i Sverige vill tro. Världen är inte rättvis, vare sig en oslagbar stamtavla eller talang hjälpte. Hon borde ha varit det, men livet kom emellan.

När konserten spelades in hade Carlene hämtat sig från en tur och retur-trip till helvetet och verkade i god form. Det som saknades i form av skönsång fanns i stället i form av humor, värme och nostalgi. Nostalgi som i hitsen från nittiotalet och de odödliga Carter Family-låtarna. Då var det glöd i henne och det märktes att familjen betyder mycket för henne. Tårarna som kom var äkta, och det var utan att jag fick en klump i halsen framför TV:n. Att Carter Familys musik är odödlig märktes på slutet i ”Will The Circle Be Unbroken” som ramades in av änglalik stämsång av Calaisa.

Etiketter: , , ,

One Comment to “Carlene Carter ”Live at Dalhalla””

  1. The nostalgic immortal songs of the Carter family, really great.

