Hicks ”Mama’s Kitchen”


Jag fick ett mail som började så här:

Hej Jonas…

Jag la ut min låt Mamas Kitchen på youtube bara för att se vilken respons jag skulle få. Och jösses vilken respons jag har fått.
Just nu ligger låten på Heavy Rotation på 120 st fransktalande radiostationer både FM/AM och webradio i Frankrike, Belgien, Schweiz och Canada.

Har legat 5 veckor på CMR Nashville Hotdisc Top 40. CMR Nashville är Europas största countryradiostation.

Ca 300 radiostationer runt om i världen har börjat spela den.

”Jasså, minsann…” tänkte jag och lät mailet falla i glömska. Sen drabbades jag av leda plockade fram mailet och läste några rader till:

P4 har lagt upp den på sin spellista rikstäckande.

Jag lyssnade och upptäckte ännu en svensk artist som inte nöjer sig med att vara bäst i Sverige, som höjer blicken och drar till USA för att skriva med de bästa. Detta är kanske den tyngsta musik som har etiketterats som country i Sverige, men där lyriken står stadigt med båda fötterna i countrymusiken. Kommersiellt och anpassat, och på samma gång oerhört välgjort.

En singel som ger mersmak!

Etiketter: , ,
