Det kom ett brev …


… och det började så här:

Hej Jonas,
Mitt namn är Stefan Nilsson och jag följer din sida om country. Ville bara berätta att jag själv spelar i ett band och har gjort det under nästan hela mitt liv. Vi i bandet har bland annat spelat i och med band som både nått någon form av framgång på olika sätt. Däribland Creeps, MIkeael Wiehes band, Deeptone etc
Nu är det så att vår gemensamma kärlek för country har gjort att vi spelat in ett album som snart är klart….

Hade det kommit en av mina dåliga dagar så hade nog intresset slutat där, för ibland när jag hör artister från andra genrer som har country som sidoprojekt så blir jag på dåligt humör. Alltså, när det är artister som utifrån sina blandade erfarenheter tror att de behärskar country. Det här bandets musik genomsyras dock av kärlek och respekt till och med när de ger sig ut på djupt vatten och gör country på svenska. Två singlar som ger mersmak följde med, videon ovan gör dem inte full rättvisa, men visar var de står.

Etiketter: , ,
