The Great Freddy Fender


Freddy Fender

… är titeln på en CD med de flesta och bästa låtarna som gjorde Baldemar Huerta till Freddy Fender och stjärna på egen hand innan han till slut blev en del av kultgruppen Texas Tornadoes.

Ofta får jag utslag över hela kroppen av lågprissamlingar, men för mig som upptäckte honom för sent för att komma över originalalbumen har denna en funktion att fylla. Låtar som Before The Next Teardrop Falls, Wasted Days And Wasted Nights och Almost Persuaded är tidlösa.

Etiketter: ,

2 kommentarer to “The Great Freddy Fender”

  1. Howdy!

    Instämmer rörande lågprissamlingar då dessa ofta består av vidriga nyinspelningar av hits eller ännu värre Live-inspelningar av samma hits.
    Det gäller att vara observant och kritisk.
    Trevligt att du har upptäckt Freddy Fender, jag gillar honom skarpt och han har många fina låtar inspelade både lite mer tidiga rockiga alster och country.

    • Lite off topic, men jag måste bara nämna den samling som påstås bestå av inspelningar med Emmylou Harris och Carl Jackson och som jag hittills har sett i minst fyra upplagor. Demos som aldrig var avsedda att släppas på skiva och det är inte ens Emmylou på alla spår.

