Från Elf CM Booking …


Elf CM

… har jag fått en CD som visar prov på vad denne driftige bokare kan erbjuda hugade arrangörer. Det är alltså ingen kommersiellt tillgänglig produkt eller en renodlad countryskiva.
Det är alltså inte lätt eller ens lämpligt att recensera den som helhet, men ett par guldkorn har jag ändå vaskat fram Och då talar jag om artister som enligt min åsikt skulle hävda i väl i internationella sammanhang. På skiva alltså, live vet jag att det finns fler som håller:

Cheatin’ Hearts – I’ll Never Cry Over You: Underbara Marina Uppgren förtjänar mer uppmärksamhet.
Ulf M Anderson – Whiskey Under The Bridge: Gammal man gör så gott han kan – väldigt bra. Det närmaste Delbert McClinton som vi kommer i Sverige.
Blue Valley Boys – Send Me Some Lovin’: Autentisk rockabilly som når långt bortom baksätet på penselmålade jänkare.
Jag kan få anledning att återkomma till den här skivan vad det lider.

