CMA Awards Show 2011


CMA Awards

Mina korta kommentarer, kategori för kategori, i de kategorier som jag har en åsikt om:

Entertainer of the Year, Taylor Swift: Hennes andra seger i kategorin. Hon har framtiden för sig, men utmärkelserna har hon nog fått liiite för tidigt.

Female Vocalist of the Year, Miranda Lambert: Klockrent och välförtjänt.

Male Vocalist of the Year: Ditto. Dessutom andra gången som ett äkta par får utmärkelserna samma år.

New Artist of the Year, The Band Perry: Varför inte. Musikaliskt och väldigt mycket country. Kommer att konkurrera om Vocal group of the year innan ni vet ordet av.

Vocal Group of the Year, Lady Antebellum: Finns inget att säga som inte redan är sagt.

Album of the Year, Jason Aldean ”Dirt Road Anthem”: Det är i den här kategorin som jag har bäst koll, och dristar mig därför till att ha lite mer åsikter. I år var det stenhårt, mycket beroende på att de nominerade är så olika. Utifrån hur jag tycker att country låter som bäst hade jag hoppats och trott på endera Brad Paisleys ”This Is Country Music”, Blake Sheltons ”All About Tonight” eller Zac Brown Bands ”You Get What You Give”. Men Jason Aldeans ”My Kinda Party” var absolut inget dåligt val. Taylor Swifts ”Speak Now” då? Hennes dag kommer i den här kategorin också.

Till sist lite information om processen som leder fram till den stora kvällen.

Etiketter: , , ,
