Ny countryradio


Countrykanalen

Countrykanalen har återuppstått i skepnad av en webradiostation. Ett mycket bra idé – jag hoppas att den inte går i samma fälla som många andra tidigare projekt av samma slag: överdriven promotion av glada amatörer och ett principiellt avståndstagande från aktuell musik.

Hittills verkar det OK. Att mannen bakom projektet har en programpunkt som heter ”Contemporary Country” visar att det finns en tanke bakom.

Nu är det bara att hålla tummarna för att det blandade utbudet håller hög klass. Jag tänker ge det en chans.

Etiketter: ,

One Comment to “Ny countryradio”

  1. Jag har lyssnat och det ser väldigt lovande ut. Klassisk country utan inblandning av pop eller rock. Det enda man kan önska är att man borde få veta vilken artist eller låt som spelas. Själva programpunkten contemporary country är nog inget för mig desvärre. Inga artister som jag faller för, men man har ju olika smak och tycke.

