10000 +!


Någon gång under veckan passerade den här bloggen tiotusen träffar. Vad det betyder i praktiken vet jag inte – men jag trivs med bloggformatet som verktyg och jag är stolt över det som jag åstadkommit.

Jag skriver för den tysta majoritet som gillar country för musikens egen skull, som inser att countrymusiken inte existerar i ett vakum utan påverkas av och påverkar sin samtid.

Jag brinner för svenska artister som går sin egen väg och som försöker hitta en marknad utan att dumpa gager och utan att klia festivalarrangörer på ryggen.

Jag kommer aldrig att skriva om okända amerikaner med meriter som är svåra att verifiera, vars musik inte är tillgänglig i Europa, och som sannolikt inte kommer hit på turné. Skulle jag snubbla över någon extrem talang kan det hända att jag gör undantag.

Och varför skriver den där Öhman så mycket om nashvillecountry? Helt enkelt för att den saknar ett språkrör i Sverige. Plus för att det görs väldigt mycket bra musik i den staden. Sån var det när jag började skriva 1993 och så är det nu. Plus att det blir alltmer uppenbart att den musiken uppskattas.

Etiketter: ,
