Alan Jackons bästa


Alan Jackson

Nej, det blev inte Eskilstuna och Alan Jackson för mig igår. Det visste jag på ett tidigt stadium, men ändå svider det. Med en plånbok slank som en vinthund var jag tvungen att välja, och valet föll på Brad Paisleys sverigedebut.

En recension har jag hittills läst på nätet. Det var en mina kontakter i branschen som såg till att jag fick läsa en betal-pdf från Eskilstunakuriren. Recension var skriven av en väl insatt person och den var positiv, men inte onödigt inställsam. Dessutom en recension som var positiv för countrymusiken som helhet.

Vad fanns det då för alternativ för oss som fick stanna hemma? Fjorton studioalbum har han gjort + diverse samlingar och det här är mina favoriter.

Here In The Real World
Varför: Det var ett av årtiondets bästa debutalbum i countryvärlden. Country för folk som vill att country ska låta som country, eller hur man nu ska utrycka det.
Bästa låtar: Here In The Real World, Wanted, Home

When Somebody Loves You
Varför: Alan säger att det är OK att vara country.
Bästa låtar: Meat And Potato Man, Where I Come From, It’s Alright To Be A Redneck

Good Time
Varför: Bevisar Alan Jacksons standard som singer/songwriter.
Bästa låtar: Small Town Southern Man, I Still Like Bologna, If Jesus Walked The World Today

Etiketter: , , ,
