Notiser 2011-07-03


Nej, det blir av personliga skäl inga festivaler för mig i år. Men jag har spioner på plats, så stay tuned!

Mitt i mitt kaotiska privatliv glömde jag naturligtvis att inte blott vinnaren av American Idol, Scotty McCreary, har fått en rivstart på en karriär inom countrymusiken utan även tvåan Lauren Alaina:

Hon är ingen färdig stjärna, men kommer starkt. Att hon redan nu märks på Billboards countrylista är ingen engångsföreteelse.

The Grand Ole Opry kommer i samarbete med Cracker Barrel Old Country Store att ge ut två mycket intressanta samlingar, en med liveuppträdande från The Grand Ole Opry fördelat på tre olika teman, och en med mer vanliga hitsamlingar med medlemmar. Det blir inte strikt historiska samlingar, utan även nutida artister kommer att vara representerade.

Toby Keith är inte den första singer/songwriter som man förknippar med det stillsamma ”in-the-round”-formatet på Bluebird Café. Men i tisdags gjorde han sitt första framträdande där, och anledningen var så god som någon: Att hjälpa NSAI med avbetalningarna på det lån de tog när de tog över Bluebird Café från grundaren.

Glen Campbell har diagnostiserats med Alzheimers. Trist att få veta, men han tänker fortsätta att uppträda så länge det går. Han ber bara om förståelse om han skulle snubbla på orden, eller verkar förvirrad på scen.

