Inger Nordström & Amarillo ”Untitled”


Inger Nordström & Amarillo

Ok, jag har skrivit om det här albumet i andra sammanhang och jag borde ha gjort det i samband med att jag berättade vad Inger gör nuförtiden för någon månad sen, men i alla fall:

På sjuttiotalet sa Dolly Parton att hon inte lämnade countryn utan tog den med sig. Lite så känner jag inför debutalbumet med Inger Nordström & Amarillo, en platta som inte ens har ett namn än. Inger och hennes nya band gräver vidare i den amerikanska söderns musikkultur. Shufflelåtarna blandas med tongångar från landet söder om gränsen och landsbygdsblues, och countryinstrumenteringen har kompletterats med ett läckert blås.

Några kan ha hört singeln ”Make My Day” på radio, annars går det bra att få smakprov på hur det låter på Ingers MySpace-sida! Jag vill även framhålla covern på ”Let’s Go Spend Your Money Honey”.

Etiketter: ,
