Fjärde månaden


Ibland blir livet inte riktigt som man har tänkt sig. Den här månaden färgades av att min käre pappa blev svårt sjuk och senare avled vid drygt åttiotvå års ålder. Förnuftsmässigt har jag naturligtvis insett att det kunde vara dags när som helst, även om man aldrig är beredd när det verkligen händer. Bra musik har varit, och kommer att vara, ett viktigt stöd i sorgearbetet.

Inledningsvis tyckte jag att det var riktigt roligt att kunna rapportera om ny och ”ny” musik på vinyl. CD:ns tekniska fördelar överväger i de flesta fallen, men närvarokänslan hos de här plattorna är oöverträffad. Och det kommer mera!

Att upptäcka att andra musikbloggare tar vår älskade countrymusik på allvar hörde också till månadens höjdpunkter. Detta beroende på Rasmus Erikssons framgångar i Talang. Synd bara att han inte nådde ända fram.

Det hade inte varit jag om jag inte hade kritiserat det lilla hörn av den svenska musikindustrin som utgörs av countrymusik. På förekommen anledning blir det mer av den varan i veckan.

Etiketter: , , ,
