Kvalitet kostar


Av familjeskäl är jag tvungen att välja antingen Dolly Parton eller Brad Paisley och mitt val blir den senare. Hade tiden tillåtit hade det blivit båda konserterna och en fantastisk musikupplevelse till ett mycket bra pris.

”Stopp där”, säger en vän av ordning, ”Är inte knappt femtonhundra spänn i biljettkostnader ganska dyrt”. Nej, säger jag, det är billigt så länge vi pratar om världsartister. Två dagar på Sweden Rock, en hårt nischad festival med gott rykte, kostar minst 1880 kronor. ”Men det är ju ingen countryfestival”, säger samma vän av ordning. Nej, och det är just det som är poängen. Jag kan inte tänka mig att de som går på arrangemang med countrymusik är så värst mycket fattigare/snålare än de som har andra musikaliska preferenser.

Kvalitet kostar, så enkel är det, och den dag countryfans och arrangörer lär sig det är vi på god väg att bli tagna på allvar av resten av musiksverige. Scandinavian Country Music Fair är på god väg, och andra lär hänga på.

Etiketter: , , ,
